نویسنده : محمد عرب احمدی
تاریخ : شنبه ٢٧ آبان ۱۳۸٥
نظرات

بسمه تعالي
 

استان گلستان يكي از مناطق سر سبز و ديدني در شمال ايران با وسعت 204382کيلومتر مربع ، 3,1 درصد از مساحت كل كشور را به خود اختصاص داده است و حدود 600,000 جمعيت دارد . همچنين24شهر،22بخش،11شهرستان و 50دهستان مي باشد كه از شمال به جمهوري تركمنستان ، از جنوب به استان سمنان ، از غرب به استان مازندران و درياي خزر و از شرق به استان خراسان محدود مي شود .

تاريخچه شركت مخابرات استان گلستان :

به استناد قانون تاسيس ، پس از منفك شدن استان گلستان در تاريخ 1/1/1377 از استان مازندران به مركزيت شهرستان گرگان ، شركت مخابرات گلستان فعاليت رسمي خود را از تاريخ 26/2/77 آغاز نمود .

موضوع و فعاليت شركت :

شامل تاسيس و توسعه شبكه و تاسيسات مخابراتي در حوزه عملياتي شركت و نگهداري و بهره برداري از آن در قالب تحقيق اهداف و برنامه هاي وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات و شركت مخابرات ايران بوده و نيز انجام وظايف و اختيارات مقرر در قانون تاسيس شركت مخابرات ايران در حوزه استان گلستان و اجراي تكاليف شركت مخابرات در مواردي كه تفويض اختيار گرديده باشد .

اهم خدمات ارائه شده شركت مخابرات استان گلستان در سال نهضت خدمات رساني به مردم

1- كليه خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع اعم از نوع خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع ، مقررات مورد عمل مراحل انجام كار ، مدت زمان انجام كار و مدارك مورد نياز مسند سازي و ضمن نصب تابلو اطلاع رساني كه به همين منظور طراحي شده به كليه ادارات تابعه استان ابلاغ گرديده است .

2- جهت راهنمايي ارباب رجوع تابلوي راهنمايي ارباب رجوع در مبادي ورودي ساختمان ها نصب و تهيه گرديده است .

3- جهت اطلاع رساني و راهنمايي ارباب رجوع و مشتركين از خدمات قابل ارائه ، تغيير نام و مكان ، درخواست رفع مزاحمت ، بستن صفر دوم ، تعويض شماره تلفن و ساير خدمات و سرويس ، دريافت صورتحساب و ريز مكالمات تلفن گويا 135 نصب و راه اندازي شد . مشتركان گرامي مي توانند بدون مراجعه به شركت مخابرات صورتحساب و ريز مكالمات خود را از طريق فاكس دريافت كنند .

4-سايت اينترنتي به آدرس WWW.tcgolestan.ir  ايجاد و كليه خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع و ساير اطلاعات مربوط به شركت مخابرات استان در آن موجود است .

5- شركت مخابرات استان گلستان در راستاي ارائده خدمات بيشتر به شهروندان اقدام به نصب تعدادي تلفن همگاني راه دور و رايگان در مبادي ورودي شهر ،‌  دانشگاه ها ، مراكز اداري ، بيمارستانها ، ميادين شهر و مناطق پر جمعيت نموده تا شهروندان در مواقع لازم و ضروري بتوانند از امكانات فراهم شده استفاده و نيازمنديهاي ارتباطي خود را مرتفع نمايند .

6-فعاليتهاي واحدهاي خدماتي 117و118 مكانيزه شده است .

7- دوره هاي آموزشي و توجيهي جهت تعدادي از كاركنان و كارشناسان مرتبط با موضوع طرح توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و اداره آموزش شركت برگزار شده و براي ساير كاركنان و كارشناسان نيز برنامه برگزاري دوره آموزشي در دست اجرا مي باشد .

8- بمنظور نظارت برحسن رفتار كاركنان بازرسي هاي دوره اي توسط بازرس ويژه طرح تكريم ارباب رجوع و بازرسين اداره بازرسي و پاسخگويي به شكايات در چند مرحله انجام و گزارش هايي از پيشرفت اجراي طرح و كاستيها ارائه گرديده ضمناص فرم هاي مخصوص شكايات و اعتراض ارباب رجوع شده تا چنانچه نسبت به نحوه ارائه خدمات و عملكرد كاركنان شكايتي داشته باشند تكميل و به دبير خانه طرح تكريم ارسال نمايند، دبير خانه طرح نيز شكايات را از طريق بازرسين مورد رسيدگي قرار داده و پاسخ لازم و قانوني را براي مشترك ارسال خواهد نمود.

9- به منظور واگذاري تلفن به تمام شهروندان به ويژه اقشار كم درآمد اقدام به ثبت نام تلفن با پيش پرداخت 200,000 طور اقساطي نموده است.

10- در ارزيابي استانداري و سازمان مديرت و برنامه ريزي استان گلستان اين شركت به دليل اجراء و استقرار مطلوب كليه مراحل طرح ،بعنوان سارمان برتر انتخاب و لوح تقديد و جوايزي را در اين رابطه در يافت نموده است.

11- در همايش طرح تكريم كه توسط روابط عمومي شركت مخابرات ايران برگزارگرديد اين شركت به عنوان يكي از شرگتهاي برتر در اجراي طرح تكريم انتخاب و معرفي گرديد./.


برچسب‌ها: